Reima:Iiris on alkanut tuoksua hyvälle.Emännät huomas että mä olin huomannut ton.Ne huomas että muutkin pojat oli huomanut ton.Mä lähdin tänään isille yökylään.
Eve on taas siellä Lapissa laskettelemassa kaverilaumansa kanssa, se oli viime vuonnakin.

Iiris:Reima lähti isille.Mä jäin äidin kanssa.Lenkillä leikinkin vain tyttöjen kanssa, Taran ja Riinan (Rihanna)kanssa.Leppäsillassa leikin Begin kanssa.Sillä oli kylniin ihana turkki että mä aivan ihastuin siihen ja uskin sitä kuin kissa.Eetu ei saanut leikkiä mun kanssa,kunmulla taitaa olla nyt se...juoksuaika.Takapuoli on vaaleanpunainen...

Reima:Mä opetin Iiriksen eilen ryömimään.Se oppi sen heti.Se kattoo usein musta mallia.Niin kuin siinä että os käsketän maahan niin eisitä mennä hssun kissun vaan pudotaan heti.

Iiris:Sain laskea pikkupoikien pulkassa mäkeä ja illalla olin luistinradalla.e pikkutytöt oli kyl ihan mahdottomiakun ne leperteli ja lirputteli mulle ja heitti lumikokkareita ja mun piti jahdata niiden kaulaliinoja.Sit mä saatoin kaksi pikku poikaa niitten kotiportille tai meillä oli niin kuin sama matka.Niillä oli jääkiekkokypärät päässä.Kun ne kyykistyi mä en löytänyt sellasta aukkoa mistä olisin voinut pusuttaa,mut yritin.Niitten pihalla hiihti iso poika minisuksilla.Sekin tuli mun luo ihan yhtäkkiä kyykkyyn ja kaatus,mä luulin sitä leikiksi jaampaisin heti pusuttelemaan.Se vaan nauraa räkätti.Kai e sit tykkäs.Lapset on kivoja.Sain istua naapurin vauvan kanssa pulkassa sellasella taljallaja se setä veti meitä meidän opihassa.Se vauva ei sanonu mitään sen silmät ja suu oli ihan pyöreänä.Se koitti mua toppakintaalla nätisti.Kun me tultiin meidän patiolle niin orava oli taas varastamassa meidän ulkokuusesta koristetta.Se on vienyt jo kaksi.

Reima:Huomenna Iiriksestä otetaan geeninäyte.Tutkitaan ettei se saa ruskeakirsuisia pentuja.Äiti pesi kaikki ruokajajuoaipot ja otti ennen mun lähtöälelut ja luutkin pois.Sitten se pesi meidän ja ihmisten makuupaikatkin ja soffan peiton.Missään ei saa olla mun sylkyä.Siks mä lähden nyt isille.Sitten huomenna palaan kotia kun näyte on lähetetty ( kuulemma sitten Kanadaan saakka) ja auto huollettu ja katsastettu.

Iiris:Äitillä onkin nyt helppoo, kun sen ei tartte kävelyttää kun mua vaan.Äitillä saattaaolla olkavarren kiertäjäkalvosin rikki.Sen oikee käsi ei nouse ollenkaan.Se tuli autokolarissa.Joku autoilija ajoi sen auton etupuskuriin.Äiti joutui pitämään tukikauluriakin.Se kampasi meitä vasemmalla kädellä,vitsit se oli hidasta,mä nukahdin trimmipöydälle.